LMS med i spændende ny antologi
Dugfrisk antologi sætter fokus på publikumsudvikling, hvor mange forskellige vinkler af emnet belyses gennem 15 artikler – blandt andet en fra LMS.
Center for Kunst og Interkultur og konsulenthuset RasmussenNordic har netop udgivet en antologi om publikumsudvikling, “PUBLIKUM – 15 fortællinger om publikumsudvikling”. LMS’ direktør Gitte Abildtrup og videns- og projektmedarbejder Dorthe Damgaard står bag en af bogens 15 interessante artikler.
I bidraget fra LMS hedder det bl.a.: “Skolekoncerterne skal tilpasse sig skolens virkelighed og rammer og samtidig skubbe så meget til børn (og voksne), at de får udvidet deres kulturelle og musikalske horisont og opnår dannelse … Eleverne har ikke nødvendigvis et ønske om at være der, ligesom de måske er ukendte med koncertformatet, og derfor stilles der store krav til rammer, kommunikation og formidling.”
Antologien kommer foruden skolekoncerter omkring emner som digital kunstformidling, politik, adgang og inklusion, indsamling og anvendelse af data, ledelse, planetær designtænkning og repræsentation.
Formålet med projektet er at fortsætte “... den fælles nordiske samtale om den pågående udvikling,” sætte kritisk fokus på den nuværende praksis – samt bringe “... emner til debat til gavn og inspiration for aktører på tværs af kulturbranchen.”
Antologien er støttet af Augustinus Fonden.